© Intervju sa Nenadom Karađinovićem
Umetnik, fotograf, autor, predavač, Nenad Karađinović nam otkriva njegova iskustva sa vinskom kulturom.
Vinske Ture: Šta vino budi u Vama?
Nenad Karađinović: Vino je za mene uvek predstavljalo otelotvorenje nečeg što smo pozajmili ili ukrali od bogova. Ako izuzmemo istorijske činjenice ili pak legende, vino je bilo piće bogova koje je do nas običnih smrtnika stiglo božjom milošću ili našom dovitljivošću.
VT: Koje Vas vino najviše inspiriše?
NK: Uvek sam voleo crna vina. Možda moj polu-mediteranski karakter je zaslužan za formiranje mog ukusa. Snažno, pomalo oporo. Tanin koji se oseti je znak i upozorenja. U pravim vinima se uživa, ne sipa se u sebe.
VT: Koji je Vaš prvi susret s vinom?
NK: Prvi pravi susret sa vinima sam doživeo u Francuskoj. Neko vreme sam proveo tamo na školovanju i upoznao sam njihova vina. Ne mogu reći da sam stručan ali mislim da mogu da odaberem pravo vino za mene i meni drage ljude.
VT: Kakva su vasa iskustva s domacim vinima?
NK: Imao sam prilike da probam naša razna vina. Po mom skromnom mišljenju ali i znanju podneblje, vrsta grožđa, tehnologija umnogom utiču na ukus vina. Ovim putem moram da istaknem fantastična vina iz vinarije Belo Brdo, posebno vino “Alma Mons” koje je po meni neprevaziđeno vino. Gledajući uopšteno celokupni asortiman vinarije Belo Brdo iz Čerevića je za mene pojam kvaliteta.
VT: Da li ste upoznati s vinima Koste Botunjca ( slikar iz Zupe koji pravi vina)?
NK: Delimično sam upoznat sa vinima Koste Botunjca. Vino “PINO BOTUNJAC” sa blagim ukusom maline je moj favorit.
VT: Koji je po vama najbolji domaci vinski motiv?
NK: Od vinskih motiva uvek sam davao akcenat na lepoj boci ali i čašama za vino. Prava čaša umnogome doprinosi uživanju u dobrom vinu.
VT: Da li vam je možda u planu fotografisanje u nekom vinskom objektu, poput vinarije ili vinskog podruma? Recimo, tema vinska boginja ili slično.
NK: Odavno postoje razmišljanja o fotografisanju unutar vinskih podruma. U mojim fotografijama uvek postoje simboli koje prava publika može prepoznati. Vina i uopšte sve vezano za vino je prepuno simbola koji ako se na pravilan način ukomponuju mogu dati prijatan ali i pomalo opor (moj ukus) fotografiji vina.
VT: I za kraj, šta bi ste poručili čitaocima portala?
NK: Vaš portal mi se veoma dopada. Prepun je korisnih informacija ali nije suvoparan. Mislim da je Vaš portal pravi put ka upoznavanju vrhunskih vina i u opšte kulture vina. U vremenu instant vrednosti i površnosti imati ispred sebe portal KULTURE *ja vina doživljavam kao kulturno dobro*, je izuzetno korisno. Imati čast da nešto i kažem za takav portal je i privilegija.
KRATKA BIOGRAFIJA:
Studirao umetničku fotografiju na Akademiji za umetničku fotografiju “Educatel art”- Rouen (France).
Od 2001.godine aktivno sarađuje sa:
- BROOKS INSTITUTE OF PHOTOGRAPHY – Santa Barbara,California (U.S.A),
- ICART PHOTO – Ecole de Photographie de Paris (France),
- LEICA ACADEMY (Germany).
2004 godine angažovan od strane Republičkog ministarsta za kulturu i medije u akciji “DANI EVROPSKE BAŠTINE” na mestu koordinatora za Novi Sad. Njegov štićenik osvaja PRVO mesto i biva poslan u Barselonu kao jedan od dva predstavnika naše zemlje. Oformio i vodio školu umetničke fotografije Muzeja Vojvodine. Autor nekoliko emisija o umetničkoj fotografiji na TV Vojvodini. Predavao fotografiju kao fakultativni predmet u novosadskoj gimnaziji “Svetozar Marković”.
2008. godine objavljuje fotomonografiju “Ona i Svetlo”. Promocija knjige je održana 5. Maja 2008. godine, u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, a široj javnosti je predstavljena na beogradskom – oktobarskom salonu knjiga iste godine. Član USUF Srbije (Udruženje samostalnih umetnika fotografije)
Od aprilla 2011.godine ponovo vodi Školu Umetnicke Fotografije Muzeja Vojvodine u Novom Sadu.
Član organizacije “ART DIRECTORS CLUB” – New York.