Olimpia Travel Agency
banner

Ukus Italije u Novom Sadu

Italian Trade Agency

 

Zasluženo, na najpoznatijem simbolu grada Novog Sada – Petrovaradinskoj tvrđavi održana je degustacija italijanskih vina. Kao partner Novosadskog sajma, Italijanska Trgovinska Agencija (ITA) priredila je ovu degustaciju.

Degustaciju je veoma stručno vodila enolog Barbara Tamburini. Kao pravi poznavalac vina radi kao enolog za petnaest proizvođača vina jer njeni kvaliteti svakako se ogledaju u izuzetnoj sposobnosti da predstavi lozu i vino sa područja sa kojih ona dolaze. Godine 2004. dobila je priznanje za enologa godine a 2007. priznanje od senata. Pre tri godine dobila je priznanje i od fondacije italijanskih somelijera.

Kada se govori o italijanskim vinima, misli se na istoriju samog područja. Dve zemlje koje prednjače u poslednjih 30-tak godina su svakako Italija i Francuska. Još su stari Rimljani Italiju nazivali zemljom vina. Vremenom su se stvorile mnoge autotohne sorte. Proizvodnja vina se promenila jer se menjao ukus samih potrošača koji su vremenom počeli da uživaju u samom vinu. Samim tim proizvođači su morali da se prilagode potrebama tražnje.

Treba napomenuti da se 1978. godine u Italiji pilo 115 litara, a 2013. godine 35 litara po  glavi stanovnika. Vino se se smatralo kao prehrambena namirnica i gotovo da nije bilo ručka na kojem ono nije bilo i posluženo. Danas se vino pije da bi se uživalo u njemu.

U svetu se vino više koristi pa je samim tim došlo i do povećanog broja somelijera koji prenose svoja vinska znanja potrošačima i ljubiteljima vina.

Takođe, velika pažnja se danas obraća i na same vinograde. Jedna teritorija ne može da se prenese na drugu pa samim tim grožđa sa određenog područja imaju određeni ukus. Razvija se novi način podizanja vinograda.

1. Obnova vinograda

Sve je usmereno na to da vinogradi traju duže. Nekada su trajali 20 – 30 godina, danas 40-50 godina. Velika pažnja se poklanja na gustini zasada. Nastoji se da proizvodnja bude manja a vino koncentrisanije.

2. Podela na zone

Sastav zemljišta pojedinačne teritorije kao i uticaj klime na određenom području.

3. Teroar

koji se sastoji od četiri osnovna elementa

  • zemljište
  • klima i mikro klima
  • vinova loza i sorta
  • doprinos koji čovek daje

Za degustaciju vina predstavljeno je deset etiketa.

faviconFranciacorta couvee brut – Bellavista, Lombardia
Cena na našem tržištu: 4.000,00

Kada se govori o šampanjcu misli se na Francusku. Međutim i Italija ima soj italijanski šampanjac. Vinogradi na kojima se gaji ova vrsta grožđa su sa puno sunca. Čuva se u manjim buradima. Ima izuzetno visok kvalitet za jedno bazično vino. Penušavo vino. 78% Šardone i 22% Pino Noar. Oseti se aroma izležavanog vina. Svežina. Vino nije previše teško. Divne kiseline koje teraju da traju u ustima. Malo cvetna nota, jasmin i lipa pa zatim miris voća.

favicon
Grecante Grechetto Colli Martani 2013 – Arnaldo Caprai, Umbria, Grechetto
Cena na našem tržištu: 2.500,00

Regija Coli Martini je jedina regija gde se proizvodi 100% čist greketo. Sorta koja je u antičko doba u Italiju stigla iz Grčke. Na jednom hektaru zasađeno je 5.000 čokota. Sve se radi da se izvuče ono najbolje iz ove sorte. Sveže belo vino, miris citrusa i voća. Miriše na proleće. Ima jako primetnu cvetnu notu i stvara svežinu u ustima.

favicon

Feudi Greco di Tufo 2013 – Feudi di San Gregorio, Campania
Cena na našem tržištu: 2.000,00

Vino napravljeno od  100%  Greco di Tufo. Po mirisu može da se zaključi da raste na mineralnom i vulkanskom tlu. Izrazito mineralno vino. Ovakva mineralnost može da se nađe na veoma malo regija u svetu. Odlikuje ga svežina, mirisi kruške i jabuke. Punoća vina zbog dodatnog rada u samoj proizvodnji. U ustima meko i aromatično. Pravo je gastronomsko vino jer traži hranu.

favicon
Lunare Gewurtztraminer 2012  – Terlan, Alto Adige, Gewurtztraminer
Cena na našem tržištu: 4.500,00

Sorta traminac 100%. Sadrži 15% alkohola. Tlo na kome raste je kamenito, prepuno minerala, a klima oštra i samim tim daje veoma karakteristično vino. Obilje tropskog voća, ananas, breskva. Svežina umerena. Potpuno razvijeno vino. Odlikuje ga visoki kvalitet. Čuva se 50% u inoksu i 50% u buretu, a samim tim miris bureta nije dominantan i malo se oseti.

favicon

Primitivo Puglia Monteverdi 2013 – Monteverdi vini, Puglia, Primitivo
Cena na našem tržištu: 1.000,00

Vino dolazi sa samog juga Italije. Sačinjeno od 100% primitivo grožđa. Miris zrelog crvenog voća, sušena brusnica i trešnja. Odlikuje ga veliki tanin, mali slatki začin. Mlado vino ali zrelo za konzumaciju.

favicon

Lamuri 2011 – Tasca Conti d Almerita, Sicilia, Nero d Avola
Cena na našem tržištu: 1.300,00

Vino sa Sicilije, jednog od najznačajnijih mediteranskih ostrva koja ima vinsku tradiciju dugu preko 2500 godina. Vino sačinjeno od 100%  nero d avola. Miris crnog voća, ima veoma razvijenu aromu, mediteransko i raskošno.

favicon

Montepulciano d Abruzzo Marina Cvetić 2013 – Abruzzo,  Montepulciano d Abruzzo
Cena na našem tržištu: 3.000,00

Vino sačinjeno od 100% montepulčano d Abruco. Vinarija Mašarelo je lider u regiji Abruzzo. Od italijanskih vina ovo vino je najprodavanije u Srbiji. Sigurno da tome doprinosi i ime samog vina.

favicon

Brunello di Montalcino 2009 – Tenuta Casanova di Neri, Toscana, Sangiovese
Cena na našem tržištu: 8.900,00

Vino iz Toskane, sačinjeno od 100% sanđoveze. Ovo je istorijska sorta ove regije. Velika pažnja se poklanja odabiru zrelih i kiselih plodova. Miris duvana, džemastog voća čini ovo vino pravim predstavnikom Toskane. Vino leži 42 meseca.

favicon
Le vigne Sandrone Barolo 2008 – Luciano Sandrone, Piemonte, Nebbiolo
Cena na našem tržištu: 11.500,00

Sorta 100% nebiolo. Veliko bogatstvo mirisa, raskoš u ustima. Odlikuje ga velika dužina u ustima. Vino 24 meseca stoji u buradima od 500 litara, nakon dve godine stajanja prebacuje se na 20 meseci u flaše.

favicon

Campofiorin Masi Amarone 2010 – Masi, Veneto, Corvina Rondinella Molinara
Cena na našem tržištu: 5.600,00

Veneta je jedan od najznačajnijih italijanskih regiona gde nastaju vina napravljena kupažom lokalnih sorti od prosušenog grožđa. Vino koje se dobija posebnom tehnologijom, prosušeno grožđe i odležavanje u drvenim sudovima. Miris sušenog začinskog bilja, balzamika. Raskošan miris sušenog i prezrelog voća. Vino je elegantno zbog tanina.

Zaista jedna odlično vođena degustacija predvođena velikim stručnjacima. Bilo je zadovoljstvo biti deo iste i pravo uživanje u nekin novim vinima i novim ukusima.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Article Tags:
· · · · · · · · ·
Article Categories:
Blog
19
http://www.olimpia.rs

Vlasnica turističke agencije Olimpia Travel. Neizmerno uživa u putovanjima i otkrivanju novih destinacija. Diplomirala na prirodno matematičkom fakultetu, odsek za geografiju. Po profesiji diplomirani menadžer u turizmu.

Menu Title