© Intervju sa Markom Cvetkovićem aka @DonMarkoC
Osnivač dva portala, bloger i business developer Agencije One2Grow.
Vinske Ture: Srbi i vino, vezani jedno za drugo?
@DonMarkoC: Moram da priznam da je ova kategorija do pre par godina bila baš neprepoznatljiva, makar u mom svetu. Danas je slika malo drugačija, pa slobodno mogu da kažem da Srbi galopiraju u poznavanju vina. Nasuprot tome, proizvodnja još nije toliko velika i značajna u svetskim razmerama, ali da imamo dobra vina – imamo. Nisam vrsni poznavalac vina, da se razumemo, ali nekako pod stare dane sve se više okrećem zadovoljstvima koja ono donosi. Potrebno je vremena da postanete poznavalac vina, i smatram da je to znanje koje vam samo može pomoći u životu i doprineti da uživate svim čulima. U srbiji su još uvek to neki mali krugovi ljudi koji su posvećeni tome, pa taj milje nosi i neku vrstu apstrakcije koje samo vino može da pruži. Davno je neko jednom rekao: ’’Uživaj u vinu dok ne spoznaš njegovu istinu’’.
VT: Žene i vino.
@DonMarkoC: Neraskidiva kategorija i veza ako mene pitate. Samo ja uvek malo više prednosti dajem ženama… one su bile povod za svetske istorijske ratove, one su te koje pokreću sve, koje čine da se u muškom mozgu zavrti ringišpil, pa kad muškarac uživa u njihovoj pojavi, društvu, vino je to koje daje šlagort da se osete sve vibracije koje žene emituje. Jednostavno najbolja kombinacija.
VT: Hrana i vino.
@DonMarkoC: Sve zavisi šta jedete. U Srbiji ne postoji izražena kultura po tom pitanju, izmišljamo recepte, kombinujemo nespojivo itd. Kao što na npr. picu ne ide kobasica, kulen i slanina, tako ni uz kupus ne ide vino. Jednostavno ja se držim nepisanih pravila bontona hrane i pa imam malo prostora za grešku. Neki bi rekli da je to klasika, baš zato klasika je uvek u modi. Dobro vino uz ribu, neku laganu salatu je uvek dobro. Više sam ljubitelj belih vina, zatim volim dobro rose, pa crno. Poluslatka posebno, jer uživam u dijapazonima ukusa koje mi ona pružaju.
VT: Kultura ispijanja vina.
@DonMarkoC: Napomenuh na početku da nisam najstručniji za ovo pitanje, što me donekle raduje, jer to novo poglavlje u mom životu kom stremim je ono što me raduje. Vino nosi i neka pravila jer se vino ne pije, već se vino uživa. Smatram to vrlo ličnim činom koje se oslanja na sopstveni senzibilitet, njuh, čulo ukusa. Taj spektar mirisa koje dobro vino nudi je nešto što može da vam dočara samo vino i njegov karakter. To je ono što počinjem da učim i naravno uživam. ’’Čovek se poznaje po odeći, a vino po čaši’’ kaže izreka.
VT: U kojim vinima volite da uživate?
@DonMarkoC: Mislim da sam negde provukao ovaj odgovor, ali nije na odmet da ponovim. Nekako mi bela vina više leže… pitkija su mi, elegantnija, laganija. A iskreno ne volim ni one tragove koje samo crno vino može da ostavi, na ustima na odeći. Poluslatka više upražnjavam, nego suva. Retko koje suvo vino mi se svidi, a kada se to desi onda je osećaj baš zanimljiv. Ne kažem da nikada ne popijem i crno, ima jako dobrih, samo belo vino je nekako više Ja.
VT: Koliko se Beograđani razumeju u vina, koliko je tu pomodarstva, a koliko ljudi stvarno vole vina?
@DonMarkoC: Sjajno pitanje. Mislim da taj trend nije vezan samo za Beograđane, već generalno Srbiju. U poslednje vreme kod nas su počeli da se dešavaju razni seminari, sajmovi, edukacije o vinima, što je dobro. Mnogi su stvarni ljubitelji vina i na takvim skupovima se to odmah primeti. Dovoljno je dva minuta da slušate nekoga i znate sa kim imate posla. Kako sam ja apsolutni početnik, više slušam, pratim i zapitkujem nego što iznosim stavove na stručnije teme o vinima. Srbi kao Srbi još treba da uče. Vino je elegantno piće, a kod nas je nekako u folkloru opijanja, nalivanja itd. U vinu se kao i u ženi uživa, gustira itd. Dakle, napredujemo što je primetno, ali imamo još dosta stanica do nekog nivoa standarda kada ćemo na vino gledati sa uživanjem.
VT: #tweetup i šta može to da donese vinarijama?
@DonMarkoC: Odličan alat za prmociju vinarija a samim tim i vina. Tweetup pruža priliku da poslednji konzumenti proizvoda daju svoj sud, upoznaju se sa vinarijom i stvore jedan prijateljski odnos. Ako malo razmislite… kada bi neko ko kupuje vino u radnji imao priliku da zapravo ode u vinariju ili podrum vina u kom se njegovo omiljeno vino proizvodi? Baš tu na scenu dolazi tweetup koji pruža ljudima koji su aktivni na Twitter-u, ili drugim mrežama, da iz bliza dožive vinariju i vina. Samim tim vinarija dobija svoje simpatizere koji će uvek podržati sve dalje aktivnosti koje jedna vinarija preduzima. Za svaku preporuku…
KRATKA BIOGRAFIJA:
Pokretač je i osnivač dva portala: PR Portal ZaJavnost.info (www.zajavnost.info), koji predstavlja platformu koju koriste kompanije za prezentaciju svojih PR saopštenja, objava i vesti, kao i prvog magazina u Srbiji i regionu koji pišu blogeri, BetweenUs blog magazin (www.blogmagazin.rs) koji predstavlja platformu za pisanje bloga u vidu magazina.
Idejni tvorac i pokretač prve marketinške kampanje #UsceSelfie u saradnji sa Ušće shopping centrom i kompanijom SAMSUNG. Posetioci TC Ušće su imali priliku da osvoje nagrade pravljenjem selfie fotografija.
Idejni tvorac i organizator prvog turističkog tweet-up-a #VrnjackiPRup, u saradnji sa TO Vrnjačka banja, druženja sa ljudima iz sveta interneta u cilju promocije turističke ponude Vrnjačke banje. Rezultat: Audience Reach preko 1.5 miliona ljudi.
Veliki zaljubljenik u fotografiju, politiku, sport.
Kompletnu biografiju pročitajte na OVDE.