fbpx
Olimpia Travel Agency
banner

Klasifikacija vina

Kako cemo kupovati vino, po boji markice ili po ukusu ?

U Srbiji je izvrsena nova klasifikacija vina prema kojoj se sva dele na vina sa i bez geografskog
porekla, pri cemu su ona sa geografskim poreklom svrstana u tri kategorije. Reč je o usaglašavanju
sa novim pravilima koje propisuje regulativa Evropske Unije, a vina sa geografskim poreklom –
regionalna, kvalitetna i vrhunska – obeležavaće se evidencionim markicama, dok ce svaki proizvodač
nakon pribavljanja potvrde nadležnih službi o kvalitetu vina koje proizvodi, dobijati evidencione
markice u boji – tačno za onu količinu vina koju proizvodi.

Kako je objasnio Darko Jakšic, savetnik u Ministarstvu poljoprivrede Srbije, markica će biti garant
da je vino određenog kvaliteta i iz određenog rejona, a država će (naravno) lakše pratiti
proizvodnju i promet.

Uvođenjem evidencionih markica, vino je postalo prvi poljoprivredno-prehrambeni proizvod u Srbiji
koji ima označeno geografsko poreklo, što bi u budućnosti moglo da se desi i sa raznim vrstama
sireva, kajmakom, ajvarom… Evidenciona markica ima broj, skraćene oznake za kategoriju kvaliteta
i godinu berbe. Štampa ih Zavod za izradu novčanica, sa osam oblika zaštite pa je zloupotreba
nemoguća. Novim pravilnikom Ministarstva poljoprivrede predviđena su sledeća obeležja za vina sa
geografskim poreklom:

– ZELENO i oznaka GI – vina od grožđa iz nekog od tri regiona: centralne Srbije, Vojvodine i
Kosova, uz mogućnost korišćenja 15 % grožđa nekog drugog regiona u zemlji;

– CRVENO i oznaka KPK – kvalitetna vina sa kontrolisanim geografskim poreklom i kvalitetom
isključivo od grožđa iz jednog rejona ili vinogorja;

– LJUBIČASTO i oznaka KGPK – vrhunska, najkvalitetnija vina iz jednog rejona ili
vinogorja;

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Article Tags:
· · · · ·
Article Categories:
Blog
89
https://pedja.online

Ljubitelj vina sa željom da ispromoviše vinarije i vinske podrume kroz jedinstven portal. Sommelier. Po struci IT inženjer, front-end developer, SEO i marketing analist. Growth Hacker.

Pridruži se priči...

Menu Title